Klik tau!

Monday, April 27, 2009

Pelupa!

Salam.

Sejak dua menjak ni (lepas beranak) aku makin jadi pelupa... semua benda aku macam blur & lost.. kadang2 menyebabkan tension sebab rasanya dulu2 aku tak macam ni.. dulu2 otak cam ligat ja pikir semua benda... skg ni macam otak berselut ja!

Anyway, aku ada bercerita gak ttg masalah aku ni pada husband dan member2 seangkatan... ikuti conversation ni:

Conversation dgn laki aku:

  • Mami : Abah, Mami rasa lepas beranak ni otak Mami lembab betul la.. Semua benda Mami lupa...
  • Abah : Kalau dah tau diri tu pelupa, cuba tulis semua benda supaya ingat. Ambik pen & kertas, sebelum tido tulis satu2 ... simple what???
  • Mami : Ye la....... (Dalam hati - Bila pulak aku mintak solution ni?? Malas la nak sembang dah!)
  • Abah : Tersenyum puas (kononnya dah membantu solvekan masalah bini..)

Conversation dgn member aku:

  • Aku: X, aku rasa lepas beranak ni otak aku lembab betul la.. Semua benda aku lupa...
  • Member: Yeke.. siannya ko.. aku dulu pun sama gak.. lepas beranak mmg otak macam karat sikit... lagila beranak 2-3 ni... aku ada baca dlm magazine hari tu, mmg dia cakap lepas beranak... bla bla bla.... tu la.... bukan senang beranak ni....
  • Aku : Tu la.... tension kan? Ko buat macam mana?
  • Member : Ntahla... kadang2 aku tulis gak nak bagi ingat... tapi selalunya, x ingat lak nak baca apa yang aku tulis ...heheheh
  • Aku : Kan??... hehhehehe

Tu la bezanya antara conversation pompuan - pompuan & conversation pompuan - lelaki. Bagi aku lelaki ni secara general suka sgt bagi solution walaupun orang tak mintak. Kaum pompuan kadang2 tu nak citer jer masalah yang dihadapi... kalau kita nak solution kita akan tanya solutionnya. Org pompuan jugak selalunya tak akan pandai2 nak bagi solution selagi member kita tu tak tanya "apa solutionnya?". OK tu jerlah.. hehehhe

Nota:
Semasa aku dok tulis ni.... aku masih lagi dok lupa apa aku nak buat tadi.. mmm.. mmg nak kena tulis ni!

Salam.

7 ulasan:

suez on Monday, April 27, 2009 10:40:00 AM said...

sokong. biasenye bile kite nak cite masalah, kite suke macam kawan tu cakap "ha'a...aku pun camtu. ari tu kan...bla bla bla..."
hehehe....

Mohd Riziqin Hill on Monday, April 27, 2009 11:17:00 AM said...
This comment has been removed by the author.
Jajadomaq on Monday, April 27, 2009 11:30:00 AM said...

Suez,
Betul3... mmg suka sgt kalau ada kawan2 senasib yang sama jer masalahnya..... terasa macam bukan aku sorang ja yang menghadapinya.. tetiba nak tubuhkan kumpulan sokongan ibu2 pelupa!

Reez,
Bila pulak akak jadi Fiza ni???? Tu la sebok sgt dok bagi solution sampai dah silap orang!!!!

suez on Monday, April 27, 2009 12:37:00 PM said...

huhu aku pun pernah wat entry pasal lupa nih. taun lepas. err lupa la berapa haribulan entry tuh. hehehe...

biasala...melayu mudah lupa. tapi ko bukan melayu sgt kan jad? ;-D

ZR on Thursday, April 30, 2009 12:20:00 AM said...

emmpp...jad...bukan ke masalah pelupa ko nie setiap kali pas beranak...ehehhe & masalah serabut ko tu pun mmg timbul pas beranak...eheheh..anyway...mmg makin tua makin lupa...

Jajadomaq on Thursday, April 30, 2009 10:56:00 AM said...

Sue,
yak.. mmg lupa ni penyakit global la aku rasa. Aku xder la melayu sgt, melayu sipi2an.... tapi bukan org melayu yg mudah lupa.. org malaysia yg mudah lupa!

Zai,
Ya.. aku mmg seorang yg sangat serabut skrg ni... bukan senang nak fokus dgn otak yang serabut ni... maybe kena ambik supliment la..

Mohd Riziqin Hill on Thursday, April 30, 2009 4:00:00 PM said...

alamak kjajad..

silap la kasi komen aritu..
hihi~

maaf ya..
nasik ayam satu!!

(ayat cover malu~)

 

Counter la konon!

Sapa tu??

Term of Use?

Korang boleh ambik mana2 isi kandungan dalam blog aku ni... Tapi pls, bagi kredit dengan letak link blog aku... Paling2 pun, sila klik la kat iklan yang dok kuar tu.... TQ aa...