Klik tau!

Thursday, July 16, 2009

Stadium Bukit Jalil - Bukan Sekadar Venue Sukan

Huh.....

Mereka kata nak agungkan Bahasa Melayu...
Mereka kata nak gunakan Bahasa Melayu...
Mereka bising bila org guna Bahasa Inggeris untuk urusan rasmi....
Mereka kecoh bila orang rojakkan Bahasa Melayu...

Tapi bila orang mereka buat billboard besar2 gunakan Bahasa Melayu rojak.. takde pulak mereka nak betulkan ke nak piket bising2 soh turunkan billboard tu....

Aku pulak yang hari2 sakit mata tengok billboard ni... sebab hari2 aku lalu depan stadium Bukit jalil ni... Aku terpaksa shoot video ni sebagai bahan bukti...

Apa ke halnya nak gunakan perkataan "venue"?
Sebab "Lokasi" atau "Tempat" bunyi macam tak class ke???

Aku check kat kamus dewan, tak dak la pulak perkataan "venue" ni... Camner billboard ni leh approve??? DBP, tolongla pantau penggunaan Bahasa Melayu oleh pihak berkuasa.

Note: Besar tu billboard! Dua pulak tu!

0 ulasan:

 

Counter la konon!

Sapa tu??

Term of Use?

Korang boleh ambik mana2 isi kandungan dalam blog aku ni... Tapi pls, bagi kredit dengan letak link blog aku... Paling2 pun, sila klik la kat iklan yang dok kuar tu.... TQ aa...